۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۹۲۳۳۱
در دیدار وزیر اقتصاد مطرح شد؛

انتقاد آیت الله نوری از گرانی های بی حساب و کتاب|مشکلات مربوط به تحریم نیست

انتقاد آیت الله نوری از گرانی های بی حساب و کتاب|مشکلات مربوط به تحریم نیست
حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از گرانی های بی حساب و کتاب اجناس در جامعه، خواستار نظارت و اشراف دولت بر روند بازار و اقتصاد کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار وزیر اقتصاد با بیان این که مدیریت یکی از مشکل ترین کارهای دنیا است، گفت: اداره یک مجموعه بر اساس عدالت و حق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: خداوند به مسؤولان توفیق داده که به جامعه خدمت کنند، اقتصاد یکی از ارکان زندگی انسان ها است، سروکار همه مردم با اقتصاد است و اگر مشکلی وجود داشته باشد زود خود را نشان می دهد، مردم باید رفاه اقتصادی را در زندگی خود ببینند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آمار و ارقام مسؤولان از پشت درهای بسته و در روزنامه ها دردی از مشکلات مردم دوا نمی کند، اظهار داشت: در صورتی می توانیم ادعا کنیم که پیشرفت اقتصادی داشتیم که در سفره مردم محسوس باشد.

وی با انتقاد از گرانی های بی حساب و کتاب اجناس ادامه داد: مردم در زندگی و سفره خود رفاه اقتصادی نمی بینند بلکه هر روز گرانی های بیشتر را مشاهده می کنند، این در حالی است که مسؤولان باید نظارت های لازم را داشته باشند تا شاهد این مشکلات نباشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بسیاری از مشکلات مربوط به تحریم ها نیست، علت مشکلات و گرانی های اخیر را عدم نظارت مسؤولان دانست و ابراز داشت: مردم از گرانی رنج می برند و تحت فشار هستند.

وی عنوان کرد: مسؤولان باید بر مسائل اقتصادی و وضعیت بازار اشراف و نظارت داشته باشند، فشارهای اقتصادی با آمار دادن درست نمی شود بلکه دلسوزی مسؤولان را می طلبد، دولت باید نظارت لازم را داشته باشد.

این مرجع تقلید اجرای عدالت را یکی از وظایف مهم مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی نباید تبعیض وجود داشته باشد بلکه عدالت باید سرلوحه کار مسؤولان جامعه اسلامی باشد، به فرموده امیرمؤمنان(ع) شغل و مسؤولیت انسان نباید طعمه باشد بلکه امانت الهی است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی امکانات و نعمت های فراوانی دارد که اگر خوب مدیریت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، وجود فقر مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود خواهد آورد از این رو باید در راستای از بین بردن فقر تلاش کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بار دیگر تأکید کرد که دیرکرد بانک ها حرام بوده و رباخواری به شمار می رود./1323/پ202/ق

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات